Run deep, Run wild

Så var man hemma.
Flygresan gick bra. Men ingen sömn och alla upplevelser har ju tagit ut sin rätt, så jag somnade runt tio igår kväll och kunde bara inte gå till skolan i morse även om jag vaknade. Kände mig bara så tom och utmattad så jag somnade om. Ska jag berätta om hur underbart jag haft det?
Jag har då varit i Israel och bott i lite mindre stad utan för huvudstaden som heter Netanya, Jag har bott hos min underbara moster och hennes dotter. Och jag lovar er, vi har haft så otroligt kul varje dag. Vilken kärlek vi delar.
Jag har legat på stranden några dagar, doppat fötterna i medelhavet, käkat massa god mat, gått på marknader, besökt huvudstaden och shoppat, firat shabbat, varit i synagogan, besökt så heliga platser som abraham, isac och rachels grav, fällt några tårar när jag bett till den heliga muren, det är stort att få göra det. Fått äran att se en brittmilla, alltså när en nyfödd och bara några dagar gammal pojke omskärs. Träffat min gamla mormor och kastat boll och haft gympa med hela avdelningen på ålderdoms hemmet, dom var så sjuka och gamla att jag bara ville stanna och ta hand om dom. Träffat hela släkten, gammla vänner. Gått ut några kvällar och besökt pubbar med en gammal vän. Somnat till stjärnhimmel och vaknat till solsken. Behöver jag säga att ångesten är på besök? är så osäker just nu. Vill bara åka dit igen, Det är min familj, mina vänner och skolan är det som håller mig här. Men det känns som om jag måste dit, vill inte sova äta plugga äta sova, Men jag vet att jag måste gå ut skolan och skaffa mig en utbildning också. Är så vilsen just nu att jag bara behöver tänka efter ordentligt. Vill så gärna göra armen där. Då åker jag när som helst och stannar i 2 år, har jag möjligheten att fortsätta mina studier där är jag nästan säker på att jag åker. Jag vet att det låter som om jag flyr, som om jag inte tänker klart, men det känns rätt. Vi får se, inget är bestämt. Det kan vara svårt för er att förstå, lika svårt som det är för mig att förklara, men det kändes så.. hemma. Så rätt, som om det var självklart att jag skulle där, Som om att jag fann någon slags ro i mig  själv jag så länge letat efter, Även om jag kände mig tjockast eller fulast i världen vissa dagar så fanns det alltid något som fick mig att le. Jag vet inte, det kändes bra att somna hemma i min säng igår, men när jag vaknade var ångesten där igen. Jag vill inte gå misste om något som kan vara det bästa som hänt mig, men jag kanske bara dagdrömmer eller kommer dit och ångrar mig helt. Im about to loose my mind



Kommentarer
Postat av: M

Jag saknar dig också<3

Åhh gud låter som om du haft det alldeles underbart, som en dröm. Vill höra mer, allt!! :)<3

Älskling, talk to me. Jag finns här!!

2011-03-02 @ 22:09:54
URL: http://singaftereverystorm.wordpress.com
Postat av: M

Måste bara säga att jag förstår dig, jag förstår EXAKT. Känner så starkt att jag inte hör hemma här, att jag hör hemma någon annan stans, att jag inte kan vara här. Att jag måste bort. Och just därför håller jag ju på o planerar för fullt, just för att make it happen o faktiskt ta mig härifrån, om än inte föralltid just nu så i alla fall för en tid. En tid som jag behöver.



Det är värt det. Jag tycker inte det låter det minsta galet. I say go for it. Om du har möjligheten, grab it. Det kan vara livsförändrande. Det kan vara precis och just vad du behöver. Det låter ju som det, att det skulle göra dig gott.



Love you<3

2011-03-02 @ 22:13:11
URL: http://singaftereverystorm.wordpress.com
Postat av: M

OCH om du skulle ångra dig när du väl är där? Då har du i alla fall försökt. Provat. Då kan du leva vidare utan ånger och en massa "what if"'s



<3

2011-03-02 @ 22:15:13
URL: http://singaftereverystorm.wordpress.com
Postat av: din vän p

vet du. sådär kände jag i somras, och hela sommaren planerade jag att flytta till polen och plugga där. för även om jag hade dåliga dagar där också, fanns det folk som gjorde det värt att leva. även fast jag inte skötte mig eller åt bra där, visste jag att om jag flyttar dit, kommer jag sköta mig för jag kommer må bra. det blev aldrig av för det gick helt enkelt inte, det var för komplicerat, och jag ångrar det fortfarande. det hade kanske varit att fly, men ändå inte, för jag vet att jag hade mått bra och kunnat ta hand om mig bättre där.

om du känner så, att du kommer kunna fly dit utan att faktiskt fly, så tycker jag att du ska åka dit. passa på nu. och bara för att du åker innebär ju inte det att allt här hemma försvinner, eller att du aldrig mer kan komma tillbaka. gör det som gör dig lycklig, det är din tur.

2011-03-03 @ 18:19:37
Postat av: ♥ SmyckenbyAnna - Egentillverkade smycken

Jag har en nystartad smyckesblogg/inspirationsblogg!

Jag visar upp och säljer smycken till materialskostnad, så smyckena är billigare än på många ställen.



Kors, döskallar, kedjor, vingar, änglar, läder, ugglor m.m



Kika in, och hör av dig om du är intresserad av något, eller kika in för inspiration.

- http://smyckenbyanna.blogg.se



Kram! ♥

2011-03-04 @ 09:44:53
URL: http://smyckenbyanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0