Jag tog första bästa vägen ut, innan någon bad mig att tänka om

Jag älskar känslan av att gå hem ensam med ett par skor i händerna klockan 3 på natten
hur fantastiskt sliten man är efter att ha missat bussen och sovit borta några nätter i sträck
pirret i magen av att vakna upp bredvid ett mindre bekant ansikte
glädjen av att dricka vin och spela kort utomhus tills det blir ljust
Ruset av att dansa röven av sig och låta kroppen röra sig till varje ton som spelas
lyckan av att vakna upp med solen i ögonen
längtan efter att kyssas
lättnaden av att inte sakna en gammal famn utan längta efter en ny.

Tre veckor av mitt sommarlov har snart gått och mellan studenter och fester har jag knappt haft tid att vara hemma, därav har jag inte varit här så mycket som jag önskar att jag varit, mitt sug efter att skriva är enormt och mina fingrar kliar. Vad skriver man när man inte riktigt vet hur det är?
Min bästa vän är i usa och varje kväll utan henne är jag ensamast i världen. Jag har en hel hög med papper som jag skrivit på nätterna jag varit hemma, önskar att jag kunde dela dem mer er. Även om det här är någonslags dagbok så är det tyvärr en öppen sida och vem som helst kan titta in här. Att kunna skriva av sig har alltid varit min räddning och en dag ska ni få se allt.
Att jag ligger vaken om nätterna och sover bort halva dagarna för att skriva är kanske inte det smartaste.
Det blir lite som att fly ifrån sig själv med sig själv. Kanske behöver jag landa lite ändå.
Det är natten till fredag, jag ligger och tänker på allt och inget och väntar på att mobilen ska plinga och att min bästa vän ska skriva godnatt, att hon är lycklig och njuter av usa, så att jag blir lugn. Ligger och lyssnar på rolling in the deep och även om den får min mage att knyta sig lite, kan jag utan att känna någon ånger säga att jag är så lycklig att jag inte är kär. Jag klarar mig så bra ändå. I morgon är det midsommar, jag ska dricka vin och kramas med mina vänner. Nu ska jag sova, så godnatt alla fina. I morse snurrade hela världen i några sekunder när jag steg upp ur sängen, då tänkte jag på er. Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0